Zoeken in deze blog

dinsdag 9 maart 2010

Acteur

Ik ben nu officieel acteur.

Het is definitief, ik zal moeten acteren. En dat stemt me onzeker, omdat het de wereld niet simpeler maakt. Ik zal nieuwe gebieden in mezelf moeten verkennen op zoek naar verborgen talenten die ik misschien helemaal niet zal vinden.

Method Acting zal het in ieder geval niet worden.

Dat is acteren door je helemaal te verplaatsen in je personage. Je gaat als het ware op in de rol die je speelt, of de rol gaat op in jezelf. Je graaft in je geheugen naar momenten waarbij je je hetzelfde hebt gevoeld als het personage en je gaat een maand op een kaasboerderij zitten als je kaasboer moet spelen. Uh... nee. In dat geval zal ik het leger in moeten en dat ben ik dus niet van plan. Bovendien maakt mijn personage allerlei dingen mee die ik nooit van mijn leven heb meegemaakt en hoop nooit mee te maken: een koningin die paranoïde wordt, een koning die om zich heen moordt, drie heksen die allerlei onheil voorspellen en een wandelend bos.

Een wat?!

Ja, een wandelend bos dus. Drie keer raden over welk stuk we spreken?


P.S.: had ik al gezegd dat het helemaal in het Middeleeuws Engels is?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten